Cand aud de case bantuite, romanii se inarmeaza cu usturoi si icoane, spun rugaciuni si dau fuga la preot. Americanii, in schimb, platesc bani grei sa se „odihneasca” in asemenea case. Jurnalistii de la publicatia About au intocmit un top al hotelurilor bantuite din SUA.
Pe primul loc se afla un hotel de langa New Orleans - locul in care farmecele si practicile voodoo sunt la ele acasa.
1. Plantatia Myrtles
Acest hotel de pe o plantatie din Louisiana este cunoscuta drept cea mai bantuita locatie din America. Se afla la o ora de mers de New Orleans, iar legenda spune ca a fost construita pe un vechi cimitir indian. Dar cine mai are nevoie de dovezi cand nu mai putin de zece crime au fost comise in aceleasi camere in care oaspetii hotelului se odihnesc acum?
Pentru o noapte de cazare si micul dejun in aceasta „citadela a fantomelor”, turistii amatori de senzatii tari platesc intre 115 si 175 de dolari.
2. Hotelul Queen Mary
Queen Mary se afla in Long Beach, California si este considerat cel mai de lux transatlantic transformat in hotel. Desi a ramas de ani buni la tarm, activitatea fantomelor continua. Angajatii hotelului va ofera un tur al locurilor bantuite, cum ar fi piscina de la clasa I.
Legendele spun ca nava este bantuita de fantoma a doua femei care s-au inecat aici in 1930 si in 1960, iar aparatele electronice specializate detecteaza in cabinele de schimb de langa piscina o sursa de energie negativa.
Cei care vor sa petreaca o noapte pe Queen Mary trebuie sa plateasca intre 81 si 450 de dolari.
3. Hotel Del Coronado
Numai intr-o singura camera din acest hotel au fost detectate mai mult de 37 de femomene paranormale intr-o singura zi. Hotelul este bantuit de fantoma lui Kate Morgan, o tanara care a murit langa hotel acum un secol.
Pretul camerelor incepe de la 158 de dolari.
4. Hotelul Crescent
Hotelul se afla in statul Arkansas si este cunoscut pentru fenomenele ciudate care se petrec aici. Camera 218 este numai unul dintre locurile in care se aud sunete ciudate. Aici se spune ca a cazut si a murit un muncitor care lucra pe acoperis. Stafia lui loveste in pereti, porneste si opreste luminile si televizorul.
Preturile la cazarea in acest hotel variaza de la 65 la 225 de dolari.
5. Hotelul Stanley
Acest hotel l-a inspirat pe Steven King cand a scris „The Shining”. Spre deosebire de carte, fantomele din Hotelul Stanley nu sunt rele. Adesea, turistii spun ca aud copii jucandu-se pe holuri, chiar si cand acestea sunt pustii.
Doritorii se pot caza aici in schimbul unor sume ce variaza intre 119 si 219 dolari.
joi, 13 decembrie 2007
Cele mai proaste masini a tuturor timpurilor
Revista Time a facut o lista a celor mai putin reusite masini ale lumii din 1899 pana in zilele noastre. Topul americanilor include atat modele care trebuiau sa se gaseasca aici, cum sunt Trabantul, Yugo GV, prima generatie a lui Fiat Multipla sau Hummer H2, dar si surprize mari. Printre acestea din urma se numara BMW Seria 7 (2002), Jaguar X-Type (2001), Ferrari Mondial 8 (1980), Maserati Biturbo (1984) si Lamborghini LM002 (1986).
Surprinzator, din top lipsesc modelele create de Dacia.
Iata lista celor mai proaste masini din toate timpurile:
Perioada 1899 -1939
Horsey Horseless (1899) - Creata de inventatorul american Uriah Smith inainte de explozia auto. Avea un cap de cal din lemn atasat partii frontale pentru a semana cu o sareta.
Ford Model T (1909) - Desi Model T a "pus America pe roti", cum spun cei de la Time, modelul Ford este considerat de acestia ca "un Yugo al zilelor sale", fiind o masina extrem de simpla si fara pretentii.
Overland OctoAuto (1911) - Milton Reeves, creatorul acestei aratari, a considerat ca o masina pe sase sau opt roti ar determina o rulare mai usoara. Rezultat: nicio comanda din partea clientilor.
Perioada 1940-1959
Crosley Hotshot (1949) - prima masina sport de dupa Razboi a fost lenta si periculoasa. Avea un motor de 750 cmc care in loc sa fie turnat intr-o carcasa din otel era acoperit cu placi de alama. Eroare. Acestea se topeau repede iar motorul devenea zgomotos si foarte fierbinte.
Renault Dauphine (1956) - Dauphine era atat de prost construita incat se spunea ca stand in habitaclu auzeai cum rugineste caroseria. In plus, pentru 0-100 km/h avea nevoie de 32 de secunde. Time pune vanzarile fenomenale (2 milioane in toata lumea) pe seama faptului ca toti vroiau o masina. Orice fel de masina.
King Midget Model III (1957) - O incercare americana de a construi un model abordabil ca pret a sfarsit prost. King Midget Model III nu a reusit sa atinga de standardele de siguranta.
Perioada 1960-1974
Amphicar (1961) - Desi a fost creata ca o masina-amfibie adevarata, fiind prima incercare reusita de acest tip, Amphicar avea si cateva probleme, cea mai importanta fiind aceea ca nu era tocmai etansa in apa.
Corvair (1961) - Solutia motorului amplasat posterior poate parea OK astazi, dar in acea vreme era un experiment. In plus, coloana de directie a lui Corvair putea sa intre efectiv in cel de la volan in cazul unui impact frontal. Alte neajunsuri: scurgeri constante de ulei, gaze in habitaclu de la sistemul de incalzire.
Peel Trident (1966) - Construit pe insula britanica Man, modelul trident pacatuia prin faptul ca in interior se inmagazina atata caldura sub plexiglasul care avea rol de cockpit incat nu puteai rezista decat foarte putin in soare. In plus, avea o forma care il facea se semene cu un mini OZN.
Perioada 1975-1989
Bricklin SV1 (1975) - "SV1" insemna, in acceptiunea inventatorului Malcolm Bricklin, "Safety Vehicle 1". Motivul neoficial: modelul era foarte lent din cauza masei mari a motorului. S-au vandut 3000 de bucati.
Morgan Plus 8 Propane (1975) - Problema modelului de mai sus este faptul ca, fortati de tendintele de limitare a emisiilor, Morgan l-au transformat intr-unul pe baza de propan. Unde era tinut propanul? Intr-un rezervor care atarna in spatele spoilerului posterior. Greseala fatala!
Triumph TR7 (1975) - Unul dintre ultimele modele ale marcii Triumph, TR7 a avut probleme mari de electronica. Scort-circuitele erau la ele acasa iar defectiunile cauzate de acestea au adus putinii clienti la disperare.
Perioada 1990 - prezent
Ford Explorer (1995) - Cel mai vandut model din ultimii 14 ani in SUA este acuzat de Time pentru ca sta la baza obezitatii din Statele Unite si a dorintei femeilor de a sta cat mai sus in masina. In plus, Explorer a deschis apetitul americanilor pentru masini mari.
GM EV1 (1997) - Anuntat de GM ca vehiculul viitorului, EV1 este subiectul celebrului film "Who Killed The Electric Car?". Altfel spus, modelul american a ramas la stadiul de promisiune in ciuda solutiilor tehnice (100% electric, zero emisii) extrem de bine intentionate.
Fiat Multipla (1998) - Cunoscut in anii ''50-''60 ca un mini-monovolum de clasa al celor de la Fiat, numele Multipla a revenit in ''98 in atentia tuturor printr-o forma care a socat. Considerata de multi cea mai urata masina din toate timpurile, Multipla a avut nevoie urgenta de un refresh estetic si l-a avut. Acum, Multipla e un monovolum respectabil. Dar raul a fost deja facut.
Surprinzator, din top lipsesc modelele create de Dacia.
Iata lista celor mai proaste masini din toate timpurile:
Perioada 1899 -1939
Horsey Horseless (1899) - Creata de inventatorul american Uriah Smith inainte de explozia auto. Avea un cap de cal din lemn atasat partii frontale pentru a semana cu o sareta.
Ford Model T (1909) - Desi Model T a "pus America pe roti", cum spun cei de la Time, modelul Ford este considerat de acestia ca "un Yugo al zilelor sale", fiind o masina extrem de simpla si fara pretentii.
Overland OctoAuto (1911) - Milton Reeves, creatorul acestei aratari, a considerat ca o masina pe sase sau opt roti ar determina o rulare mai usoara. Rezultat: nicio comanda din partea clientilor.
Perioada 1940-1959
Crosley Hotshot (1949) - prima masina sport de dupa Razboi a fost lenta si periculoasa. Avea un motor de 750 cmc care in loc sa fie turnat intr-o carcasa din otel era acoperit cu placi de alama. Eroare. Acestea se topeau repede iar motorul devenea zgomotos si foarte fierbinte.
Renault Dauphine (1956) - Dauphine era atat de prost construita incat se spunea ca stand in habitaclu auzeai cum rugineste caroseria. In plus, pentru 0-100 km/h avea nevoie de 32 de secunde. Time pune vanzarile fenomenale (2 milioane in toata lumea) pe seama faptului ca toti vroiau o masina. Orice fel de masina.
King Midget Model III (1957) - O incercare americana de a construi un model abordabil ca pret a sfarsit prost. King Midget Model III nu a reusit sa atinga de standardele de siguranta.
Perioada 1960-1974
Amphicar (1961) - Desi a fost creata ca o masina-amfibie adevarata, fiind prima incercare reusita de acest tip, Amphicar avea si cateva probleme, cea mai importanta fiind aceea ca nu era tocmai etansa in apa.
Corvair (1961) - Solutia motorului amplasat posterior poate parea OK astazi, dar in acea vreme era un experiment. In plus, coloana de directie a lui Corvair putea sa intre efectiv in cel de la volan in cazul unui impact frontal. Alte neajunsuri: scurgeri constante de ulei, gaze in habitaclu de la sistemul de incalzire.
Peel Trident (1966) - Construit pe insula britanica Man, modelul trident pacatuia prin faptul ca in interior se inmagazina atata caldura sub plexiglasul care avea rol de cockpit incat nu puteai rezista decat foarte putin in soare. In plus, avea o forma care il facea se semene cu un mini OZN.
Perioada 1975-1989
Bricklin SV1 (1975) - "SV1" insemna, in acceptiunea inventatorului Malcolm Bricklin, "Safety Vehicle 1". Motivul neoficial: modelul era foarte lent din cauza masei mari a motorului. S-au vandut 3000 de bucati.
Morgan Plus 8 Propane (1975) - Problema modelului de mai sus este faptul ca, fortati de tendintele de limitare a emisiilor, Morgan l-au transformat intr-unul pe baza de propan. Unde era tinut propanul? Intr-un rezervor care atarna in spatele spoilerului posterior. Greseala fatala!
Triumph TR7 (1975) - Unul dintre ultimele modele ale marcii Triumph, TR7 a avut probleme mari de electronica. Scort-circuitele erau la ele acasa iar defectiunile cauzate de acestea au adus putinii clienti la disperare.
Perioada 1990 - prezent
Ford Explorer (1995) - Cel mai vandut model din ultimii 14 ani in SUA este acuzat de Time pentru ca sta la baza obezitatii din Statele Unite si a dorintei femeilor de a sta cat mai sus in masina. In plus, Explorer a deschis apetitul americanilor pentru masini mari.
GM EV1 (1997) - Anuntat de GM ca vehiculul viitorului, EV1 este subiectul celebrului film "Who Killed The Electric Car?". Altfel spus, modelul american a ramas la stadiul de promisiune in ciuda solutiilor tehnice (100% electric, zero emisii) extrem de bine intentionate.
Fiat Multipla (1998) - Cunoscut in anii ''50-''60 ca un mini-monovolum de clasa al celor de la Fiat, numele Multipla a revenit in ''98 in atentia tuturor printr-o forma care a socat. Considerata de multi cea mai urata masina din toate timpurile, Multipla a avut nevoie urgenta de un refresh estetic si l-a avut. Acum, Multipla e un monovolum respectabil. Dar raul a fost deja facut.
Abonați-vă la:
Comentarii (Atom)
